Efektywne pozycjonowanie - Jak wykorzystać Konsolę SEO Google do znalezienia większych możliwości dla swojej witryny?

Google Search Console (wcześniej znane jako Google Webmaster Tools) to zestaw narzędzi oferowanych przez Google, które umożliwiają właścicielom witryn monitorowanie i zarządzanie tym, jak ich witryna jest widoczna w wyszukiwarce Google oraz jak bardzo pozycjonowanie strony internetowej jest efektywne, a także diagnozowanie i rozwiązywanie problemów technicznych.

Zainstaluj rozszerzenie Chrome Google Search Console

Jeśli korzystasz ze starej wersji Google Search Console, musisz najpierw zainstalować rozszerzenie dla Chrome. Umożliwi to zalogowanie się do nowej Search Console. Jeśli korzystasz z nowej wersji Google Search Console, nie musisz niczego instalować. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto, podając swoje dane uwierzytelniające Google.

Znajdowanie słów kluczowych, które generują ruch organiczny

Jeśli chcesz poznać słowa kluczowe, które kierują ruch organiczny do Twojej witryny, możesz je zobaczyć w sekcji Ruch związany z wyszukiwaniem na karcie Przegląd. Korzystając z pól w tej sekcji, możesz również zobaczyć liczbę wyświetleń, kliknięć i średnią pozycję, na której pojawia się Twoja witryna dla tych słów kluczowych. Search Console pokazuje również najlepsze zapytania, które doprowadziły odwiedzających do Twojej witryny w poprzednim miesiącu, a także najlepsze strony, na które trafiają odwiedzający po kliknięciu na jedno z tych haseł.

Znajdowanie stron o niskim czasie trwania sesji

Jeśli chcesz wiedzieć, które strony powodują, że ludzie szybko opuszczają twoją witrynę, możesz je zobaczyć w sekcji Szybkość witryny w zakładce Przegląd. Tutaj możesz również zobaczyć, które strony ładują się najdłużej. Jeśli wczytywanie określonej strony trwa bardzo długo, warto sprawdzić, dlaczego tak się dzieje. Być może na tej stronie znajduje się wiele obrazów, które ją spowalniają.

Znajdowanie stron o najniższym zaangażowaniu użytkowników

Jeśli chcesz wiedzieć, które strony powodują najmniejsze zaangażowanie użytkowników, możesz je zobaczyć w sekcji Zaangażowanie w zakładce Przegląd. Pomocne może być również sprawdzenie, które strony mają najmniejszą liczbę kliknięć. Jeśli strona nie uzyskuje zbyt wielu kliknięć, być może jest coś, co zniechęca użytkowników lub uniemożliwia im kliknięcie.

Znajdowanie stron z wysokim wskaźnikiem błędów

Jeśli chcesz wiedzieć, które strony mają wysoki współczynnik błędów, możesz je zobaczyć w sekcji Dane strukturalne w zakładce Przegląd. Sekcja ta pokaże Ci również, jakiego typu błędy danych strukturalnych mogą występować w Twojej witrynie. Na przykład, jeśli w adresie brakuje adresu, może to powodować, że Twoje strony nie będą wyświetlane w sekcji Mapy Google.